Provincieraad maart afgelast

vrijdag, 13 maart 2020

De maandelijkse provincieraad zal aanstaande woensdag niet plaatsvinden.
“Het is een taak van ons allen om de verdere verspreiding van het coronavirus in te perken,”  stelt de voorzitter van de provincieraad Huub Broers.
“De deputatie besloot ook vergaderingen, overlegmomenten en evenementen uit te stellen of te annuleren,”  aldus Inge Moors, gedeputeerde en woordvoerster van de deputatie.

Deze beslissing sluit aan bij de maatregelen die de federale regering gisterenavond afkondigde in kader van COVID-19. “Binnen het provinciebestuur volgen we situatie op de voet. Alle evenementen door de provincie binnen en buiten het provinciehuis worden tot 3 april geannuleerd,” aldus gedeputeerde Inge Moors.

De agendapunten voor de provincieraad worden op de volgende zitting behandeld. “Verschillende overeenkomsten, procedures en plannen zullen volgende week dus niet gestemd kunnen worden. Zo wordt ook de eedaflegging van de nieuwe griffier uitgesteld. We betreuren deze vertraging, maar het algemene welzijn en de volksgezondheid primeren,” verduidelijkt Huub Broers, voorzitter van de provincieraad.

“Om het coronavirus in te perken, worden daarnaast bijkomende preventieve maatregelen ter bescherming van het personeel genomen. Zo wordt thuiswerken maximaal aanbevolen,” aldus gedeputeerde Inge Moors.

dinsdag, 28 april 2020
Hoe wil jij wonen in de toekomst?
Hoe we leven verandert razendsnel. Hoe we wonen ook. Maken we in de toekomst plaats voor meer groen? Hoe pakken we parkeerproblemen aan? Wordt het contact met onze buren beter? Kan iedereen straks te...