Meer weten...

2019-03-21 Provincie Limburg bedankt haar fietsers met applaus en goodiebag

vrijdag, 22 maart 2019

Meer dan 100 teams over heel België beloonden fietsers met een applaus op Nationale Applausdag tussen 7.30 en 8.30 u. Ook het provinciebestuur van Limburg, in aanwezigheid van gedeputeerde van Mobiliteit Bert Lambrechts, sloeg de handen letterlijk in elkaar. Als extraatje zorgde de provincie voor goodiebags met onder meer koekjes, een appel en een fluorescerende slap strap. De Limburgse fietser wist het applaus wel te waarderen en nam de goodiebag met veel plezier in ontvangst. Er waren dan ook veel lachende gezichten te tellen.

Via dit intitiatief van de Fietsersbond, de belangenbehartiger van alle fietsers, en haar Franstalige tegenhanger GRACQ, wil de provincie Limburg fietsers feliciteren. “We willen de mensen die dagelijks de fiets nemen naar het werk, school, de winkel enzovoort bedanken en aanmoedigen via een hartverwarmend applaus. Ze kiezen steeds opnieuw voor het slimste en gezondste vervoermiddel. Dat kunnen we alleen maar toejuichen”, aldus gedeputeerde van Mobiliteit, Bert Lambrechts.

Daarom zette het provinciebestuur een actie op voor het Provinciehuis. Daar passeren dagelijks veel fietsers die op weg zijn naar het werk, naar school of naar de binnenstad. Bovendien ondersteunt het provinciebestuur ook de applausacties van de deelnemende lokale Fietsersbonden (Zonhoven, Halen en Genk). Zij konden elk 50 provinciale goodiebags uitdelen.

In totaal ontvingen zo’n 400 fietsers een provinciale goodiebag, op verschillende locaties in Limburg. “Met dit extraatje willen we tonen dat we als provinciebestuur trots zijn op onze fietsers en dat we blijven inzetten op vlotte, duurzame verbindingen en fietsinfrastructuur”, sluit gedeputeerde van Mobiliteit, Bert Lambrechts, af.